ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Μαραζώνει η Δημοτική Αγορά Βέροιας

Αναξιοποίητη συνεχίζει να παραμένει η Δημοτική Αγορά Βέροιας «Γ. Γεννηματάς». Πριν από δεκαετίες, επί δημαρχείας Ανδρέα Βλαζάκη, το συγκεκριμένο τριών επιπέδων κτήριο, κατασκευάστηκε με στόχο την δημιουργία ενός σύγχρονου, για εκείνη την εποχή, mall. Έστω και σε μικρότερες διαστάσεις σε σχέση με αυτά που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Ήταν σίγουρα μία σωστή κίνηση, εναρμονισμένη στις τάσεις που δημιουργούνταν, σε μια πόλη που δεν προϋπήρξε ένα κλειστό εμπορικό κέντρο. Βέβαια οι λέξεις «mall» ή «κλειστό εμπορικό κέντρο», δεν ήταν και τόσο δόκιμες για την εποχή. Έτσι χαρακτηρίστηκε ως «Δημοτική Αγορά»., δίνοντας την εντύπωση ενός πιο λαϊκού χώρου, σε συνάρτηση και με την λαϊκή αγορά που γίνεται πλησίον του συγκεκριμένου κτηρίου.

Στην αρχή ξεκίνησε αρκετά καλά, με το δέλεαρ του καινούργιου που θα προκαλούσε το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού. Σχεδόν όλοι οι χώροι είχαν νοικιαστεί από επιχειρηματίες και γενικά ξεκίνησε με ζωντάνια.

Στην πάροδο του χρόνου και μάλιστα μετά από τρία-τέσσερα χρόνια, άρχισαν οι πρώτες αρνητικές εικόνες με ξενοίκιαστα καταστήματα, γκρίνιες από τους επιχειρηματίες και αναζήτηση αιτιών. Άλλοι έλεγαν ότι φταίει το όνομα «Γ. Γεννηματάς» το οποίο θα ταίριαζε περισσότερο σε νοσοκομείο και όχι σε εμπορικό κέντρο. Άλλοι πάλι χρέωναν αδιαφορία στις εκάστοτε δημοτικές αρχές. Είναι αυτό που λέει ο λαός μας: «Όπου φτώχια και γκρίνια».

Η σημερινή κατάσταση

Κατά καιρούς οι επιχειρηματίες που νοίκιαζαν κατάστημα εντός του χώρου της Δημοτικής Αγοράς Βέροιας κατέθεταν διάφορες προτάσεις στις δημοτικές αρχές και άλλοτε λαμβάνονταν υπόψιν και άλλοτε κατέληγαν στον κάλαθο των αχρήστων. Έτσι συνεχίστηκε μια φθίνουσα πορεία για να φτάσουμε στην σημερινή αρνητική εικόνα. Πολλοί ξενοίκιαστοι χώροι.

Τη Δευτέρα και την Τρίτη αφιερώσαμε λίγες ώρες για να διαπιστώσουμε από μόνοι μας την «κίνηση» που είχαν τα καταστήματα εντός του εμπορικού κέντρου. Απελπιστικά τα συμπεράσματα. Πολύ μικρή εμπορική δραστηριότητα, ακόμα και για …Shopping Therapy. Επιβεβαιώθηκαν αυτά που μας κατήγγειλαν οι επιχειρηματίες. Δεν μπαίνει ο κόσμος μέσα στην Δημοτική Αγορά.

«Κάποιοι που έχουμε περισσότερα χρόνια εντός της Δημοτικής Αγοράς, πιστεύαμε ότι η παρουσία του HondosCenter, με το μάρκετινγκ που ακολουθεί και την διαφημιστική υποστήριξη, θα βγαίναμε ωφελημένοι κι εμείς. Θα έμπαινε κόσμος μέσα στο κτήριο. Στην αρχή κάτι έγινε. Μετά όμως άρχισε και πάλι η πτωτική πορεία. Άλλωστε για τον λόγο αυτό έκλεισε και το συγκεκριμένο κατάστημα της αλυσίδας καλλυντικών» μας είπε επιχειρηματίας που δεν θέλει να δημοσιεύσουμε το όνομά του, για να μην «χαλαστεί» με τον Δήμο.

«Μέχρι το 2009 ο Δήμος έστελνε εργαζόμενους από την υπηρεσία καθαριότητας για την φροντίδα των κοινόχρηστων χώρων. Τώρα το κάνουμε εμείς, αλλά νοιώθουμε πως αντιμετωπιζόμαστε με αδιαφορία. Δεν έχει, που δεν έχει δουλειά, δεν βλέπουμε να ενδιαφέρονται στο βαθμό που πρέπει οι άνθρωποι που έχουν τους μηχανισμούς στα χέρια τους» κατέληξε ο επιχειρηματίας.. 

Τι μπορεί να γίνει

Κοντά στον ένα χρόνο έχει τώρα που έγινε δημοπρασία των δύο ορόφων όπου στεγάζονταν η αλυσίδα καλλυντικών. Πλειοδότης αναδείχθηκε επιχειρηματίας από τη Νάουσα ο οποίος είχε πρόθεση να εγκαταστήσει κατάστημα παιχνιδιών και μικροαντικειμένων οικιακής και όχι μόνο χρήσης. Μάλιστα ακούστηκε πως θα έκανε χρήση σακούλας την φίρμα «jumbo». Ηχηρό εμπορικό όνομα. Θα έμπαινε κόσμος μέσα στην Δημοτική Αγορά, είκαζαν οι άλλοι καταστηματάρχες.

 Δυστυχώς όμως διογκώθηκε η οικονομική κρίση στην χώρα μας, ήρθαν τα capitalcontrolsκαι ανεστάλη η συγκεκριμένη επένδυση, προς απογοήτευση των άλλων επιχειρηματιών. Έτσι ο κεντρικός κορμός των καταστημάτων εντός της Δημοτικής Αγοράς, παραμένει άδειος και αντιαισθητικός. «Ποιος να μπει μέσα στην Δημοτική Αγορά όταν αντικρίζει την εικόνα με ξενοίκιαστο το βασικό μέρος του χώρου, με βρώμικα τζάμια και καλώδια να κρέμονται ή να είναι πεταγμένα στο δάπεδο;» αναρωτήθηκε ο επιχειρηματίας.      

Σίγουρα ο Δήμος πρέπει να έχει κοινωνικό πρόσωπο και να βοηθάει φορείς που παράγουν τέτοιο έργο. Πολύ σωστά διέθεσε για γραφεία, χώρους εντός της Δημοτικής Αγοράς. Ομάδα Διάσωσης, Σύλλογος Νεφροπαθών, Αδελφάτο Γηροκομείο κ.α.

Και πάλι δυστυχώς για τους επαγγελματίες. Τέτοιοι φορείς δεν μπορούν να φέρουν τον κόσμο εντός του κτηρίου της Δημοτικής Αγοράς. Άλλα γραφεία ανοίγουν μία φορά το μήνα και άλλα έχουν μικρή επισκεψιμότητα. Μόνο το γραφείο (ταμείο) της ΔΕΥΑΒ παρουσιάζει μια σχετική κίνηση. «Μήπως αυτό το παράδειγμα πρέπει να το λάβει υπόψιν ο Δήμος Βέροιας;» μας λέει ο επιχειρηματίας.

Και φυσικά ζητάμε …εξηγήσεις. «Για να τονωθεί η κίνηση, θα μπορούσαν μέσα στην Δημοτική Αγορά να εγκατασταθούν παραρτήματα από υπηρεσίες εξυπηρέτησης του κοινού. Ίσως με τον έμμεσο τρόπο να βγουν ωφελημένα και τα εμπορικά καταστήματα. Διαφορετικά και αυτοί που μείναμε, σε ένα – δύο χρόνια θα τα ξενοικιάσουμε και θα αναζητήσουμε έξω χώρους για τα μαγαζιά μας» κατέληξε ο επιχειρηματίας.   

Πιστεύουμε ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή της Βέροιας να ενεργήσει για να ξεκινήσει η αξιοποίηση και η εκμετάλλευση της Δημοτικής Αγοράς, του Εμπορικού Κέντρου για εμάς και πολλούς άλλους συμπολίτες. Η οικονομική αδυναμία των Δήμων και του κράτους είναι δεδομένη.  Γι αυτό πέρα από γραφεία εξυπηρέτησης κοινού που ανέφερε ο επιχειρηματίας, μπορούν να υπάρξουν κι άλλες ιδέες. Εκθετήριο πολιτισμού ή τοπικής παραγωγής, συνεδριακές και άλλες μικροεκδηλώσεις. Με λίγα λεφτά και πολύ διάθεση για να στηριχθεί η λειτουργία και ο αριθμός των καταστημάτων, πριν η Δημοτική Αγορά μετατραπεί σε κτήριο «φάντασμα».

Σε κτήρια “φαντάσματα” έχουν μετατραπεί τα τελευταία χρόνια μεγάλα δημόσια και δημοτικά κτήρια στην περιοχή της Δημοτικής Ενότητας Μουσούρων.