ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Βγαίνει από την αφάνεια…

Ο ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΟΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΤΟΥ – ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ

ΤΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ"

Συνεχίζει την επιθετική πολιτική στον τομέα του τουρισμού η Δημοτική Αρχή της Βέροιας καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει ανεβάσει τον πήχη στον τομέα της τουριστικής προβολής.

Με συγκεκριμένο σχέδιο, οργανωμένο πλάνο και εξωστρέφεια, αποκτά προνομιακή θέση σε έναν τομέα όπου ο Δήμος Βέροιας υστερούσε για πολλά χρόνια.

Τελευταία παρουσία του Δήμου Βέροιας έγινε στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Βερολίνου με την παρουσία του Αντιδημάρχου Τουρισμού Βασίλη Λυκοστράτη, όπου είχε επαφές με ανθρώπους του τουρισμού, διεκδικώντας πέραν των άλλων στοιχείων που διαθέτει η Βέροια, σημαντικό μερίδιο άφιξης τουριστών για θρησκευτικό τουρισμό.

Η βαρύτητα που δίνει η Δημοτική αρχή στην ανάπτυξη του τουρισμού, άρχισε να αποδίδει καρπούς καθώς είναι φανερό πως αυξήθηκε η επισκεψιμότητα στην πόλη, «αλλά χρειαζόμαστε πολύ επίπονη και επίμονη δουλειά για να φτάσουμε στο σημείο που επιθυμούμε, ώστε οι επισκέψεις να μεταφράζονται και στο αντίστοιχο οικονομικό αποτέλεσμα για τους επαγγελματίες του Δήμου μας» είπε ο Αντιδήμαρχος Βασίλης Λυκοστράτης.

 

Οργάνωση και τουριστική συνείδηση

Η αύξηση των επισκέψεων (καθημερινά, σχεδόν, το πάρκινγκ της Ελιάς είναι γεμάτο από λεωφορεία), ενώ τα τελευταία χρόνια η ανάγκη για κλίνες δημιούργησε νέους, μικρούς, αλλά όμορφους χώρους καταλυμάτων. Και αναμένονται κι άλλοι…

«Οι προσπάθειες μας από την ανάληψη των καθηκόντων μας, την δημιουργία Αντιδημαρχείας Τουρισμού έως και σήμερα έχουν να κάνουν με τέσσερεις στρατηγικούς άξονες» μας είπε ο Βασίλης Λυκοστράτης και τόνισε «την οργάνωση του προορισμού Βέροια, την προώθηση του, τις συνεργασίες και την τουριστική συνείδηση της τοπικής κοινωνίας. Οι άξονες - δράσεις που ανέφερα έχουν ως απώτερο σκοπό την καθιέρωση της Βέροιας στον τουριστικό χάρτη, την αύξηση του μεριδίου της αγοράς μέσω της αύξησης της επισκεψιμότητας και του αριθμού των διανυκτερεύσεων αλλά και την διατήρηση και προστασία του προορισμού σε ένα πλαίσιο αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης».

Από τις πρώτες ενέργειες που έγιναν ήταν η παραγωγή προωθητικού υλικού, έντυπου και ηλεκτρονικού, η παρουσία σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η φιλοξενία δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων, η δημιουργία συνεργιών με την τοπική κοινωνία, τους επιχειρηματίες και τους φορείς της Βέροιας.

Οι πολίτες βλέποντας τις ενέργειες αυτές αναρωτιούνται αν τελικά επιφέρουν κάποιο θετικό αποτέλεσμα. Και απόλυτα λογικό καθώς η Βέροια ναι μεν διαθέτει αξιολογότατα μνημεία τουριστικού προορισμού, ωστόσο η προβολή τους και η ένταξή τους ως τουριστικός προορισμός απαιτεί πολύ χρόνο και διαρκεί προσπάθεια.

«Με μια σειρά ενεργειών μπορούμε να πούμε πως συνέβαλαν αρκετά στην επίτευξη των στόχων που θέσαμε και έβαλαν τις βάσεις για μια ακόμη πιο δυναμική παρουσία της Βέροιας στο μέλλον» μας απάντησε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού.

 

Βαρύτητα και στην γαστρονομία

Πέραν του τεράστιου πολιτιστικού και περιβαλλοντικού πλούτου της περιοχής, ο επισκέπτης πρέπει να γευτεί και τις γαστρονομικές ομορφιές του τόπου αυτού που θα τον φέρει πιο κοντά στην τοπική κουλτούρα και τον πολιτισμό της Βέροιας. Πέραν της τουριστικής αξίας και αυτού του συγκριτικού πλεονεκτήματος, θα τονώσει και την τοπική οικονομία, πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή.

«Στα πλαίσια αυτά, σκοπεύουμε, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, να διοργανώσουμε στο μέλλον γαστρονομικά ιβεντς σε πόλεις της Ελλάδας αλλά και στη Βέροια, εκθέσεις, αλλά και την καθιέρωση τοπικού μενού με τοπικές συνταγές από τοπικά προϊόντα» είπε ο Βασίλης Λυκοστράτης και συμπλήρωσε:

«Ακόμη, μέσα στους στόχους μας είναι η δημιουργία πεζοπορικών και ποδηλατικών διαδρομών στους ορεινούς όγκους των Πιερίων και του Βερμίου. Βρισκόμαστε σε αναζήτηση διαδρομών και λύσεων που θα συνδυάζουν ενδιαφέρουσες διαδρομές, πολιτιστικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, πάντα στα πλαίσια της ισχύουσας νομοθεσίας που διέπει τις διαδρομές αυτές».

 

Εκδηλώσεις και τουριστική συνείδηση

Για να επιτευχθούν οι στόχοι που τίθενται, απαραίτητη είναι η συμμετοχή των πολιτών. Να συμμετέχουν και να λειτουργούν με την τουριστική συνείδηση, όπως χαρακτηρίζεται. Με την σωστή εξυπηρέτηση και συμπεριφορά προς τους επισκέπτες, μέχρι και την καθαριότητα του περιβάλλοντος.

«Όσον αφορά τη τουριστική συνείδηση της τοπικής κοινωνίας, βρισκόμαστε στην προετοιμασία τριών σημαντικών εκδηλώσεων που αφορούν σχολεία, κατοίκους και επιχειρηματίες. Αυτές είναι: Διαγωνισμός φωτογραφίας, Ο Μικρός Τουρίστας- Μια Βαλίτσα ταξιδεύει» και το Σχολείο Τουρισμού του ΣΕΤΕ» μας ενημέρωσε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού της Βέροιας.

 

Παρούσα η Βέροια στις εκθέσεις

Σημαντικό «εργαλείο» προώθησης του τουριστικού προϊόντος είναι η συμμέτοχη σε τουριστικές εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Στις διεθνείς εκθέσεις ο Δήμος Βέροιας συμμετέχει μέσω του περιπτέρου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ στις εκθέσεις εσωτερικού με δικό της χώρο-περίπτερο. Ποιες ήταν οι εκθέσεις που συμμετείχε ο Δήμος Βέροιας τον τελευταίο χρόνο; Ο Αντιδήμαρχος Βέροιας τις απαριθμεί:

-Συμμετείχαμε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού «Philoxenia» στη Θεσσαλονίκη, με αυτόνομη παρουσία σε δικό μας περίπτερο και B2B συναντήσεις στις δύο τελευταίες εκθέσεις.

-Συμμετείχαμε στο Φεστιβάλ Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

-Συμμετείχαμε στην εκδήλωση «Imathia Quality» στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2017

-Αποστέλλουμε υλικό σε εκθέσεις όπου συμμετέχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και άλλων φορέων και αποστολών.

-Παράλληλα, αρχές Μαρτίου 2018 επισκέφτηκα την διεθνή έκθεση του Βερολίνου φιλοξενούμενη η Βέροια στο περίπτερο του ΕΟΤ.

Στα πλαίσια των σχέσεων του Δήμου με πόλεις του εξωτερικού επισκέφτηκα την πόλη του Κούρσκ στη Ρωσία όπου υπογράψαμε πρωτόκολλο συνεργασίας των δύο πόλεων .

Τέλος επισκέφθηκα το Πεκίνο της Κίνας, όπου αναμένεται αντιπροσωπεία του Πεκίνου τον Ιούνιο για υπογραφή προσύμφωνου συνεργασίας και αδερφοποίησης των πόλεων μας.

Πρέπει να διευκρινίσω πως οι συνεργασίες με πόλεις του εξωτερικό είναι πολύ χρονοβόρες.

 

Έντυπα και επαφές με touroperators

Για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος απαιτούνται και άλλες δράσεις που αφενός ενημερώνουν τους πιθανούς επισκέπτες, αλλά και υποδομές που υποστηρίζουν το ίδιο το προϊόν. Οι δράσεις αυτές έχουν να κάνουν με την προβολή μέσω εντύπων και τηλεοπτικών εκπομπών.  

«Έχουμε κάνει καταχωρήσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά, τόσο δωρεάν όσο και επί πληρωμή, όπως το Discover Greece, ΕΟΤ, κτλ. Αεροπορικών εταιριών Astra, Aegean, Elinair, κτλ.. Φιλοξενήσαμε Τηλεοπτικές Εκπομπές, Δημοσιογράφους και Τουριστικούς Πράκτορες (Press-Fam Trips) ατομικά ή σε συνεργασία με συνεργαζόμενους φορείς. Διοργανώσαμε Β2B συναντήσεις (Travel Event 2017) με Τουριστικούς πράκτορες από Αγγλία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Ολλανδία, Ρουμανία, Τουρκία, Νότιος Αφρική, Λίβανο, Γερμανία, Ιταλία, Σερβία» μας είπε ο Βασίλης Λυκοστράτης και πρόσθεσε:

«Όσον αφορά την Υποδομή και το Δημιουργικό κομμάτι, έχουμε ολοκληρώσει την  τοποθέτηση πινακίδων και χαρτών ενημέρωσης και κατεύθυνσης πεζών, τοποθετήσαμε QRcode σε μνημεία και αξιοθέατα, επαναλειτουργήσαμε το Τουριστικό Περίπτερο στην Ελιά και δημιουργήσαμε φυλλάδια, Posters-banners, Ιστοσελίδα, Social media κτλ.».

 

Τα αποτελέσματα της προσπάθειας και η συμβολή των επιχειρηματιών

Επανερχόμαστε στο ερώτημα: Από τις προσπάθειες που έγιναν και θα συνεχίσουν να γίνονται, υπάρχει κάποιο θετικό αποτέλεσμα. Υπάρχει διαφορά του χθες με το σήμερα, αλλά και προοπτική για το αύριο στον τουρισμό της Βέροιας;

«Δυστυχώς δεν υπάρχουν επίσημα στατιστικά στοιχεία. Παρόλα αυτά οι επιχειρηματίες μιλούν για αύξηση της επισκεψιμότητας, τόσο σε αριθμούς όσο και σε κατανάλωση-διανυκτερεύσεις. Τα παραπάνω ενισχύονται με τη δική μας παρατήρηση.

Επίσης, το άρθρο με τα στοιχεία και τα λεγόμενα του πρόεδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Ημαθίας στον τοπικό τύπο για την επισκεψιμότητα κατά την περίοδο των Χριστουγέννων είναι προς την κατεύθυνση αυτή κάνοντας λόγω για «καλούς οιωνούς» για τα επόμενα χρόνια» μας απάντησε ο Αντιδήμαρχος Βέροιας και διευκρίνισε:

«Βέβαια, θα πρέπει να τονίσουμε πως πολλές από τις ενέργειες μας δεν μπορούν να έχουν άμεσα αποτελέσματα, όσον αφορά την επισκεψιμότητα και τις διανυκτερεύσεις, αλλά τα αποτελέσματα θα φανούν στο μέλλον.

Καλό θα ήταν να τονίσουμε στο σημείο αυτό, πως, η οποιαδήποτε αύξηση παραπάνω δεν εξαρτάται κατά αποκλειστικότητα από τις ενέργειες της Αντιδημαρχείας Τουρισμού αλλά και από τις ενέργειες των τοπικών επιχειρηματιών».

 

Βγήκε από την αφάνεια και βραβεύεται!!!

Μια σημαντική προσπάθεια για την υλοποίηση ενός μεγάλου στόχου, πολύ δε περισσότερο όταν διαθέτεις τεράστια «όπλα» όπως το Βήμα Αποστόλου Παύλου, την Παλαιά Μητρόπολη και άλλα σημαντικά θρησκευτικά μνημεία, το Σέλι που ακόμα υστερεί, και βασικά την αιχμή του δόρατος, τους Βασιλικούς τάφους των Αιγών στη Βεργίνα, είναι λογικό να επιφέρει και την αναγνώριση. 

«Έχουμε θετικά σχόλια για τις δράσεις μας τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και από τους επιχειρηματίες. Ακόμη, έχουν δημιουργηθεί από πολλά τουριστικά γραφεία αυτόνομες εκδρομές Βεργίνα-Βέροια.

Επιπλέον, λόγω των δράσεων μας που αφορούν την τουριστική συνείδηση των πολιτών της Βέροιας, έχουμε επιτύχει σε σημαντικό βαθμό την αναγνώριση του τουρισμού ως σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης της πόλης μας αλλά και την ευαισθητοποίηση τους σε ανάλογα ζητήματα» μας είπε ο Βασίλης Λυκοστράτης και κατέληξε:

«Ακόμη, πολύ σημαντικό θεωρούμε το γεγονός πως πλέον, έχουμε αναπτύξει συνεργασίες με φορείς της πόλης και διοργανώνουμε πράγματα από κοινού.

Πάρα πολύ σημαντικό και αδιαμφισβήτητο…

ΗΒέροια μπήκε στον τουριστικό χάρτη… πλέον, είναι γενικά αποδεκτό πως βγήκε από την αφάνεια, τόσο από τα διάφορα αφιερώματα, ρεπορτάζ και το ενδιαφέρον πολλών πρακτόρων αλλά και δημοσιογράφων να ασχοληθούν με την περιοχή μας.

Επίσης αναγνωρίστηκε η δουλειά μας. Μας αποδόθηκε το 2ο βραβείο EDEN. Βραβείο του πρώτου επιλαχόντα προορισμού αριστείας με θέμα τον πολιτιστικό τουρισμό του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης EDEN “European Destinations of Excellence” Cultural Tourism - «Ευρωπαϊκοί Προορισμοί Αριστείας» Πολιτιστικός Τουρισμός.

Η συγκεκριμένη διάκριση αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για το Δήμο Βέροιας γιατί μέσω του προγράμματος αυτού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στοχεύει στην προβολή των αναδυόμενων ευρωπαϊκών τουριστικών προορισμών αριστείας και γενικότερα στην δικτύωση και ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών των βραβευμένων προορισμών ως πρότυπα βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης».