ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Λίγες πόλεις σαν τη Βέροια διαθέτουν αυτά τα τουριστικά πλεονεκτήματα!

ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ MARKETING ΣΟΦΙΑ ΜΠΟΥΡΝΑΤΖΗ, ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (7/11/22)

Μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη του τουρισμού δίνει ο Δήμος Βέροιας με την Αντιδημαρχία Τουρισμού. Βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση σχεδιασμού μάρκετινγκ που θα βελτιώσει τις σημερινές τουριστικές επιδόσεις αξιοποιώντας προς τούτο το σκοπό τις κλασικές και θρησκευτικές αρχαιότητες, τα ποτάμια της, τον χειμερινό και θερινό τουρισμό στο Βέρμιο και τα Πιέρια, την γαστρονομία, την ιστορία κ.α.

Στόχος είναι ο Δήμος με τη Βέροια να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο αστικό κέντρο όπου τα αναρίθμητα μνημεία της πόλης, οι βασιλικοί τάφοι των Αιγών, τα δάση και τα ποτάμια να εμπλουτίσουν την ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών. Αυτό απαιτεί να υπάρχει έτοιμος ο κατάλληλος σχεδιασμός µάρκετινγκ, ώστε αυτά άμεσα να προβληθούν στην ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά και να επιφέρουν απτά οφέλη για την τοπική οικονομία.

Προς τον σκοπό αυτό, το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Βέροιας και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Λάζαρος Ασλανίδης διοργανώνουν σήμερα Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022 και ώρα 6.30 το απόγευμα στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, ημερίδα με θέμα την προώθηση της Βέροιας ως αστικού προορισμού, στο πλαίσιο της καμπάνιας τουριστικής προβολής «URBAN CENTERS GREECE» που διοργανώνεται και υλοποιείται από την εταιρεία “Pass Partout – Tourism Marketing”. Στην ημερίδα προσκαλούνται οι επιχειρηματίες τουρισμού.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, η Σύμβουλος Τουριστικού Marketing κα Σοφία Μπουρνατζή θα παρουσιάσει την καμπάνια και τις δράσεις που πραγματοποιούνται για την προώθηση του Δήμου Βέροιας, θα αναλύσει τους τρόπους αξιοποίησης του προγράμματος από τις τουριστικές επιχειρήσεις και την τοπική κοινωνία του Δήμου Βέροιας και θα ακολουθήσουν συναντήσεις Β2Β με τους επιχειρηματίες.

Σοφία Μπουρνατζή: Αυτά που έχει η Βέροια, τα έχουν λίγες πόλεις!!!

Η Σοφία Μπουρνατζή για τον σχεδιασμό της τουριστικής προβολής της Βέροιας, επισκέφθηκε όλα τα σημεία της πόλης, ώστε να καταγράψει όλα τα επίκαιρα τοπόσημα και πλεονεκτήματα που διαθέτει ο αστικός ιστός. Η Σύμβουλος Τουρισμού περπάτησε την παλιά και την σύγχρονη πόλη, και διέσχισε κατά μήκος τον ποταμό Τριπόταμο, στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής του από τη Βέροια.

«Τη Βέροια την επισκέφθηκα πάρα πολλές φορές στο παρελθόν. Στην πρόσφατη επίσκεψη την έκανα για να βρούμε σημεία τα οποία δεν είναι ευρέως γνωστά πολύ διαδεδομένα. Ο λόγος για όλη αυτήν την ιστορία είναι για να φέρουμε ένα επισκέπτη ο οποίος θα μείνει όσο περισσότερο γίνεται. Να μην έρθει, να παρκάρει, να δει ένα αξιοθέατο και να φύγει. Να μείνει, να πιεί καφέ, να φάει και έτσι να ωφεληθούν οι επιχειρήσεις» μας είπε η Σοφία Μπουρνατζή και συμπλήρωσε πως «χρειάζεται χρόνος για να αναπτυχθεί αυτός ο σχεδιασμός και στοχευμένες κινήσεις. Πρέπει να δώσεις στον επισκέπτη έτοιμο υλικό».

Ζητώντας από την Σοφία Μπουρνατζή να μας αναφέρει τα χαρακτηριστικά σημεία της πόλης που πρέπει να προβληθούν σε συνδυασμό με τα μνημεία, μας είπε ότι κατέγραψε τρία βασικά. Ποια ήταν αυτά που της άρεσαν στην πόλη της Βέροιας.

«Μου άρεσε πάρα πολύ ο συνδυασμός του Τριπόταμου, δηλαδή ενός φυσικού περιβάλλοντος που είναι μέσα στο κέντρο της πόλης, με τις παραδοσιακές γειτονιές , σε μία σύγχρονη πόλη. Δηλαδή βλέπω μία πόλη η οποία έχει αναπτυχθεί , έχει ψηφιακή ανάπτυξη, με βιβλιοθήκη που παίρνει βραβεία, μουσικά σχήματα και πολιτισμό που τα εξάγει. Ταυτόχρονα όμως έχει ένα φυσικό περιβάλλον, ένα δίκτυο παραδοσιακών γειτονιών στην ίδια επίσκεψη. Αυτό το έχουν λίγες πόλεις στην Ελλάδα. Ένα αμιγώς φυσικό περιβάλλον και όχι τεχνητό άλσος.

Το άλλο που μου άρεσε πάρα πολύ, είναι ότι μπορώ να μπω μέσα από αυλές, βγω μέσα από γειτονιές, να μπω στην πίσω πλευρά των σπιτιών, να βγω σε εκκλησίες, όλο αυτό δηλαδή το δαιδαλώδες, το οποίο μου θυμίζει λίγο μια …καστροπολιτεία αν ήταν περιστοιχισμένη από κάστρο.    

Το τρίτο που βρίσκω πάρα πολύ ενδιαφέρον, είναι ο υγιής συνδυασμός του παραδοσιακού με το σύγχρονο. Η παλιά πόλη με την καινούργια πόλη δεν είναι οριοθετημένη. Το ένα με το άλλο συγχωνεύτηκαν. Και αυτό, το ένα μέσα στο άλλο, το βρίσκω συναρπαστικό.

Συμπερασματικά, έχουμε τα μουσεία τα οποία πάντα ενισχύουν το τουριστικό προϊόν και βέβαια όλες οι τουριστικές υποδομές (ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια, τα καταστήματα)».

Να ανακαλύψουμε θρύλους και μύθους

Αναφερόμενη στον σκοπό της σημερινής ημερίδας, η Σύμβουλος Τουρισμού Σοφία Μπουρνατζή, που θα είναι εισηγήτρια, μας τόνισε πως «τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά την πανδημία υπάρχει μία παγκόσμια τάση, ο κόσμος να επισκέπτεται περιοχές όπου ζουν μόνιμοι κάτοικοι, αστικά κέντρα δηλαδή. Κι αυτό για να έρχεται σε επαφή με αυτούς τους ανθρώπους για να γνωρίσουν και την κουλτούρα τους. Δηλαδή γιατί επιλέγουν και ζουν εκεί που ζουν, ποιος είναι ο τρόπος ζωής τους, ποια η καθημερινότητά τους. Μια ματιά δηλαδή σε μια διαφορετική κουλτούρα. Ιδιαίτερα μετά την πανδημία τους έλλειψε η ανθρώπινη επαφή. Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι βρισκόμαστε σε μία εποχή εξερεύνησης, ψάχνοντας να ανακαλύψουμε τους μύθους, τους θρύλους, τις ιστορίες που κρύβονται πίσω από αυτό που βλέπουμε. Και ένα τρίτο είναι ότι «ψαχνόμαστε» για καινούργιους προορισμούς που δεν τους γνωρίζουμε, που δεν είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί στους οποίους θα έχουμε εύκολη πρόσβαση. Δηλαδή οδική πρόσβαση από την Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο ή με τρένα ή με οτιδήποτε στη Βέροια.

Αυτά τα στοιχεία καθιστούν ένα προορισμό, μαζί με ότι έχει να προσφέρει αυτός ο προορισμός με την γαστρονομία, την ιστορία, με την αρχιτεκτονική. Ακόμη και τα graffiti που κάνουν μέσα σε μια πόλη, δείχνουν την κουλτούρα αυτής της πόλης. Δηλαδή είναι σημαντική κάθε πτυχή. Αυτά μπορούν να αποτελέσουν ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν που συμβαδίζει με τις τάσεις που υπάρχουν, δηλαδή της αστικής ανάπτυξης. Το νόημα είναι ότι δεν θέλω να πάω κάπου σε ένα μέρος που το έχουν δημιουργήσει για να αισθάνομαι εγώ τουρίστας. Θέλω να πάω σε ένα μέρος όπου θα μένει μόνιμα ο κόσμος και θα μπορώ εγώ να τους επισκεφθώ». 

Λάζαρος Ασλανίδης: Να αυξήσουμε την διαμονή των επισκεπτών στη Βέροια

Η Αντιδημαρχία Τουρισμού Βέροιας, όπως προαναφέραμε, «ψάχνεται» να βρει τρόπους να προβάλει το τουριστικό προϊόν της πόλης. Σ΄ αυτό το πνεύμα και η σημερινή ημερίδα ενημέρωσης των τοπικών επιχειρηματιών τουρισμού.

Για την προσπάθεια αυτή ο Αντιδήμαρχος Λάζαρος Ασλανίδης μας δήλωσε:

«Με αυτήν την συνεργασία μας αξιοποιούμε τον αστικό τουρισμό. Προσπαθούμε να αυξήσουμε την διαμονή στη Βέροια. Με βάση τα στατιστικά στη Βέροια έχουμε διανυκτερεύσεις μίας και δύο ημερών και προσπαθούμε να τις αυξήσουμε, τουλάχιστον, σε τρεις.

Με την ανάθεση της μελέτης και του σχεδιασμού που συνάψαμε με την συγκεκριμένη εταιρεία, το τουριστικό «πακέτο» της Βέροιας θα προωθηθεί σε συγκεκριμένα τουριστικά γραφεία της Ελλάδας και τους εξωτερικού.

Σημαντική θα είναι η συμμετοχή στην ημερίδα των επαγγελματιών της πόλης, γιατί  τα τουριστικά γραφεία θέλουν να έχουν συμβεβλημένα ξενοδοχεία, μπουτίκ, εστιατόρια κ.λ.π.». 

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (7/11/22)