• ΒΕΡΟΙΑ
  • Posted
  • Διαβάστηκε 242 φορές

Ξεκινά το έργο φυσικού αερίου στη Βέροια

ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΕΔΑ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ ΣΓΟΥΡΑΚΗ.

Τραγική είναι η εικόνα των δρόμων στο συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της πόλης της Βέροιας. Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες διαμαρτυριών των κατοίκων και των οδηγών για την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της πόλης με τις λακκούβες που «μπαλώνονται» και από τα «σαμαράκια» που δημιουργούνται. Μια κατάσταση που οφείλεται είτε στα έργα της ΔΕΥΑΒ με την αντικατάσταση των αγωγών ύδρευσης, είτε σε αποκατάσταση βλαβών, είτε σε φυσιολογική φθορά του ασφαλτοτάπητα, καθώς έχει πολλά χρόνια να αντικατασταθεί από την υποδομή του.

Το πρόβλημα με τους δρόμους είναι γνωστό στην δημοτική αρχή και το βιώνει στην καθημερινότητα, αλλά και από τις διαμαρτυρίες και τα δημοσιεύματα των τοπικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

«Είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας, αλλά θα πρέπει πρώτα να γίνουν τα έργα της ΔΕΔΑ που θα σκάψει μεγάλο μέρος της πόλης για την δημιουργία αγωγών διανομής φυσικού αερίου στα νοικοκυριά της πόλης» μας είχε πει ο Δήμαρχος Βέροιας Κώστας Βοργιαζίδης και είναι πολύ λογικό το …εμπόδιο στην υλοποίηση ενός έργου ασφαλτοστρώσεων στον ιστό της πόλης, πριν από αυτό του φυσικού αερίου.

Ξεκινούν οι εργασίες εντός εβδομάδας

Όμως πότε θα ξεκινήσουν τα έργα της δημιουργίας αγωγών διανομής φυσικού αερίου στα νοικοκυριά της Βέροιας, ώστε στην συνέχεια να πάρουν σειρά και οι ολοκληρωμένες ασφαλτοστρώσεις;       

Το ερώτημα αυτό φρόντισε η εφημερίδα μας να το ξεδιαλύνει με το σημερινό της ρεπορτάζ. Σύμφωνα με όσα μας είπε ο Συντονιστής Διευθυντής Τεχνικών Δραστηριοτήτων της ΔΕΔΑ κ. Αυγουστίνος Σγουράκης, οι εργασίες θα ξεκινήσουν εντός της εβδομάδας, ενώ το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023.

Ήδη υπεγράφη η σύμβαση του έργου με τίτλο «κατασκευή δικτύου πολυαιθυλένιου και συνδέσεις οικιακών και εμπορικών πελατών στα δίκτυα χαμηλής πίεσης στις πόλεις των Γιαννιτσών και της Βέροιας , της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας».

Η σύμβαση υπεγράφη στις 04/02/2022 και ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ ΒΕΡΜΙΟΝ Α.Τ.Ε.Ε. - ΑΦΟΙ ΣΟΥΡΛΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε .  Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 9,7 εκατ. ευρώ (7,9 αξία χωρίς ΦΠΑ) με χρηματοδότηση 48,10% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και 51,90% από ιδίους πόρους και δάνεια και αναθέτουσα Αρχή είναι η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου Μονονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία (ΔΕΔΑ).

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο περιλαμβάνει κατασκευή δικτύου πολυαιθυλενίου χαμηλής πίεσης (4 bar), την εγκατάσταση σελλών παροχής επί του δικτύου, την κατασκευή παροχετευτικών αγωγών πολυαιθυλενίου από τον κεντρικό αγωγό έως το ρυθμιστή (4 bar), την εγκατάσταση ρυθμιστών, την κατασκευή παροχετευτικών αγωγών από τον ρυθμιστή έως τον μετρητή (25 mbar) και τέλος την εγκατάσταση μετρητών για τη διανομή του αερίου σε οικιακούς, εμπορικούς και μικρούς βιομηχανικούς καταναλωτές, στις πόλεις των Γιαννιτσών και της Βέροιας.

Οι δύο πόλεις θα τροφοδοτηθούν μέσω ενός σταθμού αποσυμπίεσης CNG σε κάθε πόλη.Στη Βέροια η εγκατάσταση σταθμού αποσυμπίεσης του CNG θα γίνει σε οικόπεδο που παραχώρησε ο Δήμος Βέροιας στο αγρόκτημα μεταξύ του χωριού Αγία Βαρβάρα και των εγκαταστάσεων των πρώην Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων.

Τι μας είπε ο Διευθυντής της ΔΕΔΑ

Την Παρασκευή επικοινωνήσαμε με τον Συντονιστή Διευθυντή Τεχνικών Δραστηριοτήτων της ΔΕΔΑ κ. Αυγουστίνο Σγουράκη σχετικά με το τμήμα που αφορά την πόλη της Βέροιας. Συγκεκριμένα μας είπε:

Η πανδημία, αλλά κυρίως ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρέασαν την υλοποίηση του έργου παροχής φυσικού αερίου στην πόλη της Βέροιας;

Η αρνητική επίδοση του τεχνικού κλάδου κατά την κρίση της πανδημίας Covid-19 αντανακλάται και στην πορεία των δημοσίων έργων.

Αναφορικά με την κατασκευή δικτύου πολυαιθυλενίου και συνδέσεων καταναλωτών χαμηλής πίεσης στην πόλη της Βέροιας, η πανδημία επηρέασε εύλογα την υλοποίηση του έργου, καθώς οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης επέφεραν καθυστερήσεις στην ανάληψη, γενικότερη δυσκολία προγραμματισμού, καθώς και καθυστέρηση έναρξης εργασιών ως συνεπακόλουθο.

Αντίστοιχο ή και μεγαλύτερο πλήγμα επέφερε η πανδημία στην βιομηχανία, περιλαμβανομένων των εγκαταστάσεων παραγωγής υλικών που θα ενσωματωθούν στο εν λόγω έργο, όπως οι σωλήνες πολυαιθυλενίου, καθώς η πτώση της ζήτησης και των διεθνών τιμών πετρελαίου, ενέργειας και πρώτων υλών είχε αρνητική επίδραση στα μεγέθη του κλάδου. Παρά την ανάκαμψη που άρχισε να παρατηρείται στην αγορά, παρέμειναν ορισμένα σημεία πρόκλησης αρρυθμιών στην αλυσίδα εφοδιασμού των συγκεκριμένων υλικών, δυσχεραίνοντας την ικανότητα ανταπόκρισης των παραγωγών εταιρειών στη ζήτηση του Αναδόχου μας.

Από την άλλη, ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδείνωσε την ήδη περίπλοκη κατάσταση με αποτέλεσμα την εμφάνιση ελλείψεων σε βασικά υλικά για την εκτέλεση των έργων φυσικού αερίου αλλά και την πρόκληση μεταβολών στις τιμές χάλυβα, ασφάλτου, PVC και πολυαιθυλενίου, αυξάνοντας το κόστος του έργου από την πλευρά του Αναδόχου.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της ΔΕΔΑ, πότε αναμένονται να ξεκινήσουν οι εργασίες και πότε θα ολοκληρωθούν;

Η έναρξη των εργασιών για την τροφοδότηση της πόλης της Βέροιας με φυσικό αέριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της ερχόμενης εβδομάδας, από το τμήμα σύνδεσης Τ.Λ.(Τομέας Λειτουργίας) 2 με το σταθμό αποσυμπίεσης CNG με αγωγό πολυαιθυλενίου διαμέτρου Φ160.

Η ολοκλήρωση των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων αναμένεται να πραγματοποιηθεί έως το τέλος του 2023.

Από την έναρξη των εργασιών, σε πόσο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν οι συνδέσεις με τα νοικοκυριά;

Καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για την τροφοδότηση της πόλης με φυσικό αέριο αποτελεί η εγκατάσταση σταθμού αποσυμπίεσης του CNG και η περάτωση κατασκευής του ως άνω αναφερθέντος τμήματος δικτύου αλλά και σημαντικού τμήματος δικτύου κεντρικού βρόγχου (δακτυλίου), οι πρώτες συνδέσεις οικιακών-εμπορικών καταναλωτών προσδιορίζεται ότι θα εκκινήσουν περί τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Ολοκληρώνοντας τη ενημέρωσή μας, ο Συντονιστής Διευθυντής Τεχνικών Δραστηριοτήτων της ΔΕΔΑ κ. Αυγουστίνος Σγουράκης τόνισε:

«Η πόλη, η οποία χωρίζεται σε δύο Τομείς Λειτουργίας (Τ.Λ. 1 και Τ.Λ. 2) θα τροφοδοτηθεί μέσω ενός σταθμού υποβιβασμού της πίεσης (Αποσυμπίεσης CNG) ήτοι πίεσης εισόδου 30 bar - πίεσης εξόδου 4 bar, στον οποίο μεταφέρεται συμπιεσμένο φυσικό αέριο με ειδικά βυτιοφόρα οχήματα από σταθμούς συμπίεσης.

Το δίκτυο χαμηλής πίεσης (4bar) περιλαμβάνει δύο διακριτές κατηγορίες δικτύων:

- Δίκτυο Κεντρικού Βρόγχου (Main Loop) μορφής δακτυλίου συνολικού μήκους 23.775 m (εκ των οποίων 10.667 m για τον Τ.Λ. 1 και 13.108 m για τον Τ.Λ. 2)

- Δενδρικά Δίκτυα-Κλάδοι δικτύου (Tree branches). Τα δίκτυα αυτά είναι δίκτυα διανομής φυσικού αερίου «δενδρικής» μορφής και συνδέονται με τον Κεντρικό Βρόγχο, ενώ το προς κατασκευή μήκος τους εκτιμάται στα 16.155 m

Στα πλαίσια του Έργου υπολογίζεται ότι θα επιτευχθεί η σύνδεση περίπου 1.134 καταναλωτών, με κατασκευή 1.070 παροχετευτικών αγωγών σε αντίστοιχο αριθμό ακινήτων. Στη μελέτη του έργου περιλαμβάνεται η τροφοδότηση ενδεχόμενων πελατών ειδικού ενδιαφέροντος, όπως το Νοσοκομείο, το Αθλητικό Κέντρο Νηρέα, η Αστυνομική Ακαδημία, το Στρατόπεδο και το κλειστό Γυμναστήριο, και ενός μεγάλου βιομηχανικού πελάτη με σταθμό τύπου MRS 4100». 

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (16/5/22)