ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Στάση Αστικών

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ - 30.000 ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ

Τα τελευταία χρόνια μια επαγγελματική τάξη που δέχθηκε κι αυτή το μεγάλο πλήγμα από την οικονομική κρίση, αλλά και κάποιων τοπικών αποφάσεων, είναι τα Αστικά. Η επιχείρηση αυτήν που είναι μεν ιδιωτική, αλλά τις οποιεσδήποτε αποφάσεις τις παίρνει το Ελληνικό Κράτος, είναι φορέας κοινής ωφέλειας καθώς ο ρόλος της είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών.

Τα Αστικά Βέροιας, λοιπόν, δέχθηκαν πολλαπλά «χτυπήματα». Χαρακτηριστικό είναι τα εισιτήρια τα οποία μειώθηκαν κατά 30.000 το μήνα. Η οικονομική κρίση δημιούργησε τρεις βασικές παρενέργειες που επηρέασαν τα Αστικά της Βέροιας. Η πρώτη έχει να κάνει με τις περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες των αγροτών. Η δεύτερη είναι η μείωση των μετακινήσεων προς την αγορά, τα φροντιστήρια, τις υπηρεσίες κ.λ.π. Και η Τρίτη έχει να κάνει με το κυκλοφοριακό αλαλούμ που υπάρχει στη Βέροια τα τελευταία χρόνια. Αρχικά με την ανάπλαση, τώρα με την κατασκευή πεζοδρομίων και από τον Ιούνιο με τις μονοδρομήσεις.

«Η μείωση της κίνησης έχει συνέπειες καθώς πρέπει να περιοριστούν τα λειτουργικά κόστη με μείωση δρομολογίων ή άλλα μέτρα για να αντεπεξέλθουμε και να διατηρήσουμε ένα στοιχειώδες επίπεδο εξυπηρέτησης και διαβίωσης της εταιρείας μας» λέει στην εφημερίδα μας ο Πρόεδρος των Αστικών Βέροιας Παύλος Παυλίδης.

Για το κυκλοφοριακό αλαλούμ με τις συνεχείς «εκτροπές» της κυκλοφορίας, ο Παύλος Παυλίδης λέει ότι «αυτό επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος καθώς τα οχήματα εκτελούν περισσότερα χιλιόμετρα για τους ίδιους προορισμούς και τα συνολικά χιλιόμετρα που προστίθενται, είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικά», ενώ στάθηκε και στην ταλαιπωρία των επιβατών. «Αγανακτούν οι επιβάτες με την χρονοκαθυστέρηση πάνω στο λεωφορείο. Και αυτό είναι αποτρεπτικός παράγοντας για τα Μέσα μαζικής Μεταφοράς» είπε.

Απαιτείται επανασχεδιασμός

Από τον Ιούνιο θα εφαρμοστούν στη Βέροια οι νέες κυκλοφοριακές μελέτες με τις μονοδρομήσεις των δύο κεντρικών οδικών «αρτηριών» της πόλης. Τις οδούς Μητροπόλεως και Βενιζέλου για τις οποίες υπήρξε σθεναρή αντίδραση από επαγγελματίες καταστηματάρχες κ.α.

Όπως έγινε σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, έτσι θα πρέπει να γίνει και στη Βέροια. Ο επανασχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών της. Να υπάρξει συνεργασία των Αστικών με το Δημοτικό Συμβούλιο, συγκοινωνιολόγους, τροχαία και άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Στόχος; Να μειωθεί ο αριθμός των λεωφορείων στο κέντρο της πόλης και ταυτόχρονα να αυξηθεί η ικανότητα μεταφοράς και η ακρίβειά τους.

Μάλιστα κάποιοι ισχυρίζονται πως η χρήση minibus θα μπορούσε να αποτελέσει μια λύση στο μποτιλιάρισμα και στην καλή ροή της κυκλοφορίας.

«Δεν μπορεί να γίνει αυτό και δεν γίνεται σε καμία πόλη της Ελλάδας» λέει ο Πρόεδρος των Αστικών και συμπληρώνει ότι «δεν θα μπορούν να μεταφερθούν οι μαθητές και οι εργαζόμενοι με μικρά οχήματα. Θα πρέπει να βάλουμε τρία μικρά για να «πατσίσουμε» ένα μεγάλο. Διαθέτουμε 15 μεγάλα και 5 μικρά τα οποία χρησιμοποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες. Κι εμείς θα θέλαμε να χρησιμοποιούμε μόνο μικρά οχήματα για να μειώσουμε το κόστος, αλλά δεν θα μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε τους κατοίκους». 

Οι ευρωπαϊκές τάσεις

Δυστυχώς οι τρεις κεντρικότεροι δρόμοι της Βέροιας που είναι και οι φαρδύτεροι, δεν επιτρέπουν την εφαρμογή διάφορων λύσεων που προτείνονται από τις ευρωπαϊκές τάσεις.   

Δεν μπορεί να γίνει λεωφορειόδρομος που θα έδινε δυνατότητα εφαρμογής λύσεων, όπως η χρήση αρθρωτών λεωφορείων (CapaCity) ή υπέργειων γραμμών. Επίσης, σε πολλές πόλεις της Ευρώπης, όπου σχεδόν πάντα υπάρχει ένα ιστορικό κέντρο, έχει θεσπιστεί η χρήση μικρών βαν-λεωφορείων με νέους μη ρυπογόνους κινητήρες, που μπορούν να κυκλοφορούν με άνεση στα στενά και πλακόστρωτα, συχνά, δρομάκια τους…

Για το πεζοδρόμιο στην αφετηρία

Τελευταίο αφήσαμε το θέμα που «καταγγέλλεται» τελευταία. Με την ανάπλαση που …άγγιξε και την αφετηρία των Αστικών στη Βέροια, δημιουργήθηκε και ένα πεζοδρόμιο, αριστερά της εξόδου των οχημάτων. Πάνω στο πεζοδρόμιο αυτό «καταγγέλλεται» πως παρκάρει πάντοτε ένα αστικό λεωφορείο.

Ρωτήσαμε σχετικά τον Πρόεδρο των Αστικών Βέροιας Παύλος Παυλίδη ο οποίος μας είπε ότι «στον ΚΟΚ προβλέπονται ειδικοί χώροι στάθμευσης μόνο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πάνω σε δρόμους και πάνω σε πεζοδρόμια» και διευκρινίζει πως «στο συγκεκριμένο σημείο εδώ και 35 χρόνια υπάρχει η αφετηρία. Γι αυτό το πεζοδρόμιο έγινε ποιο χαμηλό, έπειτα από συνεργασία Δήμου, Αρχαιολογίας και Υπηρεσιών. Υπάρχει ένα τυπικό μέρος καθώς η Δημοτική Αρχή θέλει, αλλά αργεί. Έτσι δημιουργείται σύγχυση και προβλήματα μεταξύ των εμπλεκόμενων, όπως είναι η τροχαία, οδηγών και τεχνικών υπηρεσιών».

Απαιτείται συνεργασία…

Το θέμα των Αστικών είναι ένας σημαντικός παράγοντας «λειτουργίας» της πόλης. Με τα «καλά» του και τα «κακά» του. Γι αυτό απαιτείται η αγαστή συνεργασία και η αλληλοκατανόηση μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Για παράδειγμα δεν υπήρξε συνεργασία στην απόφαση να κλειστεί το Σαββατοκύριακο η οδός Εληάς για την πραγματοποίηση αποκριάτικων εκδηλώσεων από τους ιδιοκτήτες των καφετεριών. Κάτι που προκάλεσε την αντίδραση των Αστικών Βέροιας κάνοντας 24ωρη στάση εργασίας, κάτι που δεν μας συνήθισε. Στην περίπτωση αυτή η διοίκηση των Αστικών της Βέροιας έχει απόλυτο δίκαιο. Με δεδομένο ότι η οδός Βενιζέλου ήταν κλειστή από το ύψος της οδού Κονίτσης, τα αστικά που ήθελαν να κινηθούν προς Πατρίδα, Άγιο Γεώργιο κ.λ.π., θα έπρεπε να ανεβαίνουν στην Πλατεία Ωρολογίου και από εκεί να βγαίνουν προς τον προορισμό τους μέσω της οδού Ακροπόλεως. Ευτυχώς ο Δήμος Βέροιας «άκουσε» τις αντιδράσεις και έδωσε προσωρινά σε κυκλοφορία το κλειστό τμήμα της οδού Βενιζέλου.