Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Με επιδόματα κινήθηκε η αγορά της Βέροιας στις γιορτινές μέρες

Με επιδόματα κινήθηκε η αγορά της Βέροιας στις γιορτινές μέρες

«ΧΑΛΑΡΑ» Η ΠΡΩΤΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 10.000 ΑΤΟΜΑ «ΒΟΛΤΑΡΑΝ» ΜΕ ΤΟ ΤΡΕΝΑΚΙ!!!

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (16/1/23)

Στα περσινά επίπεδα ήταν η κίνηση στην τοπική αγορά της Βέροιας κατά τη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου. Ωστόσο, «αναμενόταν περισσότερη κινητικότητα φέτος», όπως ανέφερε στην εφημερίδα «Βέροια» η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας Αθηνά Πλιάτσικα-Τσιπουρίδου, αφού οι οικονομικές συνθήκες της χώρας έδειχναν πως θα επηρεάσουν θετικά στην καταναλωτική αγορά. Ωστόσο η ακρίβεια σε βασικά αγαθά των νοικοκυριών και το υψηλό κόστος ενέργειας, οδήγησαν σε δεύτερη μοίρα την αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα.

Εμπιστοσύνη και προτίμηση που έδειξε το καταναλωτικό κοινό στην τοπική αγορά της Βέροιας στη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου, αλλά χρήματα «έπεσαν» στα ταμεία όταν οι πολίτες πληρώθηκαν επιδόματα, μισθούς και συντάξεις. Μειωμένη προσέλευση καταναλωτών, σε σχέση με άλλες χρονιές, παρουσιάστηκε σε «εισαγόμενους» καταναλωτές, δηλαδή από χωριά και πόλεις του Νομού Πέλλας.

Έτσι σταδιακή κινητικότητα υπήρξε τις δύο εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα και την εβδομάδα πριν την Πρωτοχρονιά και λιγότερο ακολούθως μέχρι τα Φώτα. Οι ημέρες κατά τις οποίες κατεγράφη η μεγαλύτερη κίνηση στα καταστήματα ήταν η προπαραμονή και η παραμονή των Χριστουγέννων κι αντίστοιχα της Πρωτοχρονιάς.

Αθηνά Πλιάτσικα-Τσιπουρίδου: Χρήματα από τα επιδόματα…

Λίγες ήταν οι μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που κινήθηκε η αγορά και αυτό δεν αρκεί για να στηριχθεί ο εμπορικός κόσμος ώστε να ανταποκριθεί στις οικονομικές συνθήκες. Χαρακτηριστικό είναι ότι η κίνηση αυξήθηκε μετά την καταβολή της επιταγής ακρίβειας, των επιδομάτων και μισθών και συντάξεων.

«Μπορούμε να πούμε καλούτσικα, αλλά όχι όλες τις μέρες των γιορτών. Κινήθηκε η αγορά από την προπαραμονή και μέχρι την Πρωτοχρονιά. Η αγοραστική κίνηση κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Το ενεργειακό και η ακρίβεια περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών. Εμείς αρχίσαμε να δουλεύουμε όταν δόθηκαν οι επιταγές ακρίβειας, οι επιστροφές από το πετρέλαιο και οι συντάξεις. Τότε καταλάβαμε ότι μπήκε φρέσκο χρήμα στην αγορά.  Άλλωστε πιστεύω ότι δεν υπάρχουν αποταμιεύσεις, αλλά και αν υπάρχουν στα νοικοκυριά, δεν χρησιμοποιούνται γιατί υπάρχει η αβεβαιότητα για το αύριο» μας είπε η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας Αθηνά Πλιάτσικα-Τσιπουρίδου και συμπλήρωσε:.

«Την ακρίβεια στα τρόφιμα και στην ενέργεια την πληρώσαμε εμείς, γιατί είμαστε είδος «πολυτελείας». Δηλαδή δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες των καταναλωτών. Προηγείται το φαγητό, η ενέργεια και μετά η ένδυση».

Άκης Ιωαννίδης: Η αγρότες έκαναν την διαφορά!!!

Στην περιορισμένη αγοραστική κίνηση των αγροτικών οικογενειών των χωριών της Βέροιας και της ευρύτερης περιοχής γενικότερα, όπως επίσης και η μειωμένη προσέλευση καταναλωτικού κοινού από πόλεις και χωριά της Πέλλας, τόνισε ο έμπορος ενδυμάτων και πρώην Γεν. Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας Άκης Ιωαννίδης.

Όπως μας είπε «η περίοδος μέχρι τα Χριστούγεννα ήταν καλύτερη σε σχέση με αυτήν της Πρωτοχρονιάς. Γενικά όμως σε σχέση με άλλες χρονιές με επιείκεια θα πως ότι ήταν ίδια με την περσινή Πρωτοχρονιά, ενώ τα Χριστούγεννα κινηθήκαμε πιο καλά. Τα επιδόματα που δοθήκαν κάλυψαν βασικές ανάγκες των νοικοκυριών. Οι πληρωμές είναι αυτές που φτάνουν στην αγορά μας.

Επηρέασε σίγουρα ο καιρός, ο οποίος ήταν …καλοκαιρινός. Έτσι δεν προέκυψε μεγάλη ανάγκη για μπουφάν και άλλα «χονδρά» ρούχα, που είναι και το αντικείμενό μου. Επίσης επηρέασε και η έναρξη των εκπτώσεων που είναι κοντά με την Πρωτοχρονιά. Φυσικά πάνω απ΄ όλα αυτά είναι το οικονομικό κλίμα που επικρατεί με την ακρίβεια και αυτό επηρέασε πρώτα εμάς γιατί δεν είμαστε βασικό είδος. Για τους καταναλωτές προηγούνται άλλες βασικές ανάγκες».

Καταλήγοντας ο Άκης Ιωαννίδης επισήμανε ότι:

«Την περιφέρεια της Βέροιας την είδα φέτος αδύνατη. Όχι μόνο τα χωριά της Βέροιας, αλλά και από τη Νάουσα και από πόλεις της Πέλλας, όπως τα Γιαννιτσά, την Σκύδρα, την Έδεσσα. Οι εισροές φέτος ήταν πολύ λιγότερες από αυτές τις περιοχές που έδειχναν την προτίμησή τους στην αγορά της Βέροιας. Κάτι που έκανε την διαφορά. Πρόσθετα θα πως ότι στις γιορτές ένα μεγάλο κομμάτι που κάνει την διαφορά, είναι οι αγρότες οι οποίοι «το έχουν» να ψωνίζουν αυτές τις γιορτινές μέρες, ίσως γιατί τότε πληρώνονται για τις παραγωγές τους». 

10.000 επιβάτες στο χριστουγεννιάτικο τρενάκι

Από το 2016 ο Εμπορικός Σύλλογος Βέροιας με τη στήριξη του Δήμου Βέροιας και του Επιμελητηρίου Ημαθίας μισθώνει τρενάκι ώστε για 20 μέρες περίπου μικροί και μεγάλοι να κάνουν βόλτα σε επίκαιρα σημεία της πόλης, και μέσα σε μια γιορταστική ατμόσφαιρα.

Φέτος καταγράφηκε ρεκόρ συμμετοχών καθώς στο τρενάκι επιβιβάστηκαν και έκαναν  βόλτα περισσότερα από 10.000 άτομα, δείχνοντας ότι έγινε πλέον θεσμός για τη Βέροια.  

«Φέτος το τρενάκι πήγε πάρα πολύ καλά. Πάνω από 10.000 άτομα το χρησιμοποίησαν. Το ξέρουμε αυτό γιατί κόβαμε ένα εισιτήριο άνευ τιμήματος και έτσι μας δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίζουμε τον αριθμό των ατόμων που έκαναν τη βόλτα με το τρενάκι. Νομίζω ότι κάθε χρόνο και καλύτερα. Το χριστουγεννιάτικο τρενάκι στη Βέροια, έγινε θεσμός» μας είπε η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνά Πλιάτσικα-Τσιπουρίδου.

Υποτονική η κίνηση των εκπτώσεων, αλλά αισιοδοξία για τέλος Γενάρη

Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ξεκίνησε από την προηγούμενη Δευτέρα και θα διαρκέσει έως και τις 28 Φεβρουαρίου 2023. Την πρώτη βδομάδα η κίνηση ήταν υποτονική καθώς τα διαθέσιμα χρήμα των νοικοκυριών έχουν καταναλωθεί στην διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Έτσι πλέον οι έμποροι περιμένουν να πέσουν χρήματα στην αγορά με τις επόμενες πληρωμές μισθών και συντάξεων, δηλαδή προς το τέλος του Γενάρη.

«Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν πολύ χαλαρά. Οι μισθοί και οι συντάξεις έχουν ξοδευτεί για τα Χριστούγεννα. Εκτιμώ πως η κίνηση θα αυξηθεί τέλος του μήνα. Πρώτα οι καταναλωτές θα κάνουν έρευνα αγοράς και προς το τέλος του μήνα που θα γίνουν και πάλι πληρωμές μισθών και συντάξεων, θα υπάρξει κάποια κίνηση» μας είπε για την πρώτη βδομάδα των εκπτώσεων η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας.

Την ίδια εκτίμηση για τις εκπτώσεις έχει και ο Άκης Ιωαννίδης ο οποίος μας είπε πως «οι εκπτώσεις ξεκίνησαν πολύ …μαζεμένα. Σ΄ αυτό επηρέασε και το γεγονός ότι έγιναν πληρωμές μισθών και συντάξεων πολύ νωρίς και όποια διαθέσιμα χρήματα καταναλώθηκαν στις γιορτές. Κάτι που γίνεται κάθε χρόνο και δεν είναι πρώτη φορά. Απλά στην κρίση φαίνεται πιο έντονα. Έτσι πιστεύω ότι η αγορά θα κινηθεί ικανοποιητικά στις εκπτώσεις με τις νέες πληρωμές προς το τέλος του μήνα».  

Τι πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής στις εκπτώσεις

Με αφορμή την έναρξη των εκπτώσεων, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών.

Και τι γίνεται με όσους κάνουν εκπτώσεις-μαϊμού; Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου:

● Πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ.

● Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Τα πέντε σημεία SOS «Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές με άψογη εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό. Πληροφορούμε επίσης το καταναλωτικό κοινό ότι οι εταιρείες-μέλη μας έχουν λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την πιστή τήρηση όλων των υγειονομικών κανόνων», τονίζεται στην ανακοίνωση.

● Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

● Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των τριάντα ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα μέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

● Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπονται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από… % έως… %»).

● Τα καταστήματα stock ή outlet υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης.

● Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (16/1/23)

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ αυστηρά η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο website
με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του kerkidasport.gr.
Copyright © 2018 "ΚΕΡΚΙΔΑ" | All rights reserved | Development by LEONweb

Ακολουθήστε μας: Facebook | Twitter | Youtube RSS