ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Ψάχνουν την ευθύνη

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ. Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΞΙΩΝΕΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΕΥΘΥΝΩΝ.

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (24/10/22)

Ανοιχτό παραμένει το «μέτωπο» που άνοιξε μετά την πολύωρη διακοπή ρεύματος που έγινε την προηγούμενη Τρίτη και προκάλεσε blackout σε μεγάλο μέρος της πόλης της Βέροιας. Φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάστηκε στην λειτουργία της αγοράς γενικότερα και όχι μόνο των εμπορικών καταστημάτων.

Ενώ το ρεύμα από την Τρίτη το πρωί που διακόπηκε κατά την διάρκεια εργασιών συνεργείου εγκατάστασης οπτικών ινών διήρκησε στο εμπορικό κέντρο μέχρι τις 1.30 το μεσημέρι της ίδιας μέρας, ωστόσο σε άλλες περιοχές της πόλης η διακοπή ρεύματος αποκαταστάθηκε τις πρώτες βραδινές ώρες, με την παροχή ρεύματος από άλλες παράλληλες γραμμές υποσταθμών. Ακόμη και σήμερα οι εργασίες συνεχίζονται για την αντικατάσταση του καλωδίου που κόπηκε από το σκαπτικό μηχάνημα στην συμβολή των οδών Ευθ. Βαρλάμη (πρώην Τρύφωνος) και Μητροπόλεως.

Δεν λειτουργούσε τίποτα στην αγορά

Το blackoutπροκάλεσε έντονες αντιδράσεις των επαγγελματιών, αλλά και των κατοίκων, ενώ οι «εμπλεκόμενοι» και οι πληττόμενοι αναζητούν τις ευθύνες. Την Τρίτη, ημέρα λαϊκής αγοράς και αυξημένης αγοραστικής κίνησης,  τα εμπορικά καταστήματα δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές καθώς δεν λειτουργούσαν οι ταμιακές μηχανές και τα τερματικά μηχανήματα (pos) για πληρωμές με πιστωτικές κάρτες, ενώ η αγωνία των ιδιοκτητών καταστημάτων με προϊόντα συντήρησης και ψύξης (κρεοπωλεία, καταψυγμένα κ.λ.π.) είχε φτάσει στο αποκορύφωμα.

Πέρα αυτών όμως υπήρξαν και κάποιοι κλάδοι που επίσης ήταν σε αδυναμία εξυπηρέτησης. Για παράδειγμα οι γιατροί δεν μπορούσαν να εξετάσουν ασθενείς τους με μηχανήματα, ενώ τα φαρμακεία δεν μπορούσαν να εκτελέσουν συνταγές φαρμάκων, οι λογιστές κ.α.. Αυτοί δε που, προφανώς, υπέστησαν την μεγαλύτερη οικονομική ζημιά, ήταν τα καταστήματα εστίασης, καθώς αρκετός εξοπλισμός λειτουργεί με το ρεύμα, ενώ σε περιοχές που υπήρξε blackout μέχρι τις πρώτες βραδινές ώρες, οι υποψήφιοι πελάτες αποθαρρύνθηκαν για μια επίσκεψη σε ταβέρνα ή εστιατόριο.

 «Αν δούμε ταμειακές και τα pos, θα διαπιστώσει ο καθένας ότι οι τζίροι ήταν μηδενικοί. Χάθηκαν πωλήσεις γιατί δεν εξυπηρετούνταν πιστωτική κάρτα και ιδιαίτερα για την Τρίτη που είναι μια πολύ καλή μέρα για εμάς λόγω της λαϊκής αγοράς. Η εστίαση έπαθε μεγαλύτερη ζημιά από τα εμπορικά καταστήματα» μας είπε η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας Νανά Πλιάτσικα- Τσιπουρίδου.

Πρώτη αντίδραση του Εμπορικού Συλλόγου

Πολύωρη διακοπή ρεύματος προκάλεσε άμεσα την διαμαρτυρία του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας ο οποίος εξέδωσε ανακοίνωση θέτοντας προ των ευθυνών όλων όσων εμπλέκονται στην υπόθεση της διακοπής ρεύματος.

Σε σχετική ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας αναφέρεται:

«Η Διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας με έγγραφό της προς τον ΔΕΔΔΗΕ διαμαρτύρεται για την πολύωρη διακοπή ρεύματος που σημειώθηκε στο κέντρο της Βέροιας. Συγκεκριμένα στο έγγραφο αναφέρονται τα παρακάτω:

«Το πρωί της Τρίτης 18 Οκτωβρίου για περισσότερο από τρεις ώρες ο ΔΕΔΔΗΕ “έβγαλε από την πρίζα” ολόκληρο το κέντρο της Βέροιας. Λίγο πριν τις 10:00 το πρωί σε ώρα αιχμής για τις επιχειρήσεις, τα καταστήματα, τις υπηρεσίες τα πάντα νέκρωσαν, λόγω έκτακτης βλάβης, όπως ανακοινώθηκε.

Η αναστάτωση που προκλήθηκε στους εμπόρους ήταν μεγάλη διότι δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ρεύμα ένα μαγαζί από το πιο απλό, να υπάρχει επαρκής φωτισμός για να δείξουν στον πελάτη τα εμπορεύματά τους μέχρι να κόψουν αποδείξεις, να εξυπηρετήσουν πιστωτικές κάρτες, να πληρώσουν στην Τράπεζα υποχρεώσεις (επιταγές, κλπ), να κάνουν παραγγελίες αφού δεν λειτουργούσε ούτε το Ίντερνετ.

Με βάση όλα τα παραπάνω τα μέλη της Διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας διαμαρτύρονται και επιφυλάσσονται για τα νόμιμα δικαιώματα των συναδέλφων τους, τα οποία θ’ ασκήσουν ενώπιον αρμοδίων δικαστηρίων».

Αναζητούνται ευθύνες για αποζημιώσεις

Όπως προαναφέραμε και σύμφωνα με μαρτυρίες περαστικών, η διακοπή ρεύματος προκλήθηκε όταν το σκαπτικό μηχάνημα έκοψε το καλώδιο κεντρικής γραμμής. Όμως εδώ είναι το ερώτημα που θα δείξει ποιος είναι αυτός που φέρει την ευθύνη. Η ΔΕΔΔΗΕ ή η εταιρεία που κάνει τις εκσκαφές για την τοποθέτηση οπτικών ινών για λογαριασμό της Νova;

Βάσει νόμου, οι εκσκαφές γίνονται σύμφωνα με τα σχέδια που παίρνει από την ΔΕΔΔΗΕ, στα οποία είναι αποτυπωμένες οι καλωδιώσεις που έχουν γίνει. Και τέτοιο σχέδιο η εταιρεία (Intracom) είχε στα χέρια της. Επειδή, σύμφωνα με πληροφορίες, το «επίμαχο» καλώδιο μπορεί να έχει μετατοπισθεί λόγω των εργασιών της ανάδειξης των αρχαιοτήτων της ρωμαϊκής «Εγνατίας οδού», να μην έγινε έγκαιρα αντιληπτό από τον χειριστή του σκαπτικού και έτσι να προκλήθηκε η μετά …έκρηξης κοπή του και κατά συνέπεια η διακοπή ρεύματος.

Έτσι λοιπόν, οι δύο εμπλεκόμενοι ΔΕΔΔΗΕ και εταιρεία που έκανε τις εκσκαφές, αναζητούν τις ευθύνες που ζητά ο Εμπορικός Σύλλογος Βέροιας για να δώσει την δυνατότητα στα μέλη του να αξιώσουν αποζημιώσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες μας η ΔΕΔΔΗΕ ζήτησε από τον Δήμο Βέροιας να πληροφορηθεί ποια είναι η εταιρεία-ανάδοχος του έργου με τις εκσκαφές για την τοποθέτηση των οπτικών ινών, προφανώς να αναθέσει ευθύνες. Από την άλλη η εταιρεία επιμένει ότι κινήθηκε σύμφωνα με τα σχέδια που είχε στα χέρια της.

Νανά Πλιάτσικα-Τσιπουρίδου: Θα αξιώσουμε αποζημιώσεις…

Πάντως και οι δύο πλευρές κρατούν ερμητικά κλειστά το στόμα τους, μέχρι να τεκμηριώσουν την απόλυτη ευθύνη. Γι αυτό άλλωστε και δεν υπήρξε καμιά σχετική ανακοίνωση για το ζήτημα αυτό, αν και προκλήθηκαν. Ακόμα και ο Δήμος Βέροιας που ήρθε σε άμεση επικοινωνία με την ΔΕΔΔΗΕ μέσω του Αντιδημάρχου Τεχνικών Αλέξανδρου Τσαχουρίδη, δεν πήρε κάποια συγκεκριμένη απάντηση. «Το ψάχνουμε» ήταν η απόκριση.

«Εμείς ως Εμπορικός Σύλλογος ζητήσαμε από την ΔΕΔΔΗΕ να μας ενημερώσει για το ποιος είναι υπεύθυνος για την πρόκληση της διακοπής ρεύματος. Μετά θα κινηθούμε ανάλογα μέσω της δικαστικής οδού. Θα υποδείξουμε στα μέλη μας τι πρέπει να κάνουν, γιατί δεν μπορεί να γίνει ομαδική. Θα υποδείξουμε στα μέλη μας την διαδικασία και ο καθένας μεμονωμένα θα αξιώσει αποζημιώσεις από διαφυγόντα κέρδη εκείνης της μέρας» μας είπε η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας Νανά Πλιάτσικα-Τσιπουρίδου και κατέληξε:

«Η ζημιά μπορεί να προκλήθηκε και από ανθρώπινο λάθος. Δεν ξέρουμε από ποιον. Το θέμα εκείνης της ημέρας ήταν πως δεν είχαμε καμιά ενημέρωση. Είχαμε μπει σε μια εκνευριστική διαδικασία να τηλεφωνούμε στο τοπικό κατάστημα της ΔΕΔΔΗΕ κάθε λίγο και λιγάκι, χωρίς να έχουμε ενημέρωση. Ακόμα και ο Δήμος Βέροιας που ενόχλησε, δεν μπόρεσε να πάρει μια απάντηση».    

Δυστυχώς για άλλη μια φορά ο απλός δημότης, ο καταστηματάρχης και ο επαγγελματίας, που μάχονται κυριολεκτικά να επιβιώσουν κάτω από άσχημες οικονομικές συνθήκες, να νοιώθουν εγκαταλειμμένοι.

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (24/10/22)