Εκτύπωση αυτής της σελίδας
«Σπίτι της γυμναστικής» και παρκινγκ στην έκταση κάτω από την ελιά - Δεν υπάρχει χρονική πρόβλεψη!!!

«Σπίτι της γυμναστικής» και παρκινγκ στην έκταση κάτω από την ελιά - Δεν υπάρχει χρονική πρόβλεψη!!!

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΒΕΡΟΙΑ»

 ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΟΡΓΙΑΖΙΔΗ ΚΑΙ ΤΟΥ «ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ» ΠΑΥΛΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ

Το πρόβλημα είναι λίγο πολύ γνωστό: στο κέντρο της Βέροιας οι ελεύθερες θέσεις πάρκινγκ είναι δυσεύρετες. Με αποτέλεσμα οι τολμηροί οδηγοί που το επισκέπτονται, να περιπλανιούνται για αρκετή ώρα, μέχρι να σταθμεύσουν τελικά το αυτοκίνητο τους. Βάλτε στην ιστορία και κάτι ακόμα: Τις πολλές θέσεις στάθμευσης που κατέχουν ιδιώτες και παραμένουν για κάποιες ώρες ή ημέρες αχρησιμοποίητες.

Και το πρόβλημα δεν είναι χθεσινό. Προέρχεται από τα …βάθη δεκαετιών και γι αυτό η εκάστοτε Δημοτική Αρχή αναζητά λύσεις για να απαλύνει το πρόβλημα. Δυστυχώς όμως δεν υπήρξε καμιά σημαντική βελτίωση. Απεναντίας το πρόβλημα οξύνθηκε συνηγορώντας σ΄ αυτό και η αύξηση του αριθμού αυτοκινήτων και οχημάτων που κυκλοφορούν στην περιοχή μας.

Σήμερα κάθε Βεροιώτης που σέβεται τον εαυτό του, έχει να διηγηθεί τουλάχιστον μια ιστορία απόλυτης ταλαιπωρίας και απρόοπτων για μια από τις πολλές φορές που προσπαθώντας να παρκάρει σ’ αυτήν την πόλη πέρασε τα βασανιστήρια του Ταντάλου! Έτσι αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο οι οδηγοί να είναι αναγκασμένοι να παρκάρουν «όπως – όπως» και να χρεωθούν κλήση.

 

Εργασίες χωρίς αποτέλεσμα…

Όπως προαναφέραμε η αναγκαιότητα εξεύρεσης θέσεων στάθμευσης κρατάει χρόνια. Επί θητείας Χαρούλας Ουσουλτζόγλου υπήρξε απόφαση ένας δημοτικός χώρος κάτω από την Ελιά και την οδό Στρατού, να μετατραπεί σε αθλητικό χώρο με την κατασκευή μιας εγκατάστασης είτε για τένις, είτε για άλλα αθλήματα και ο διαθέσιμος περιβάλλοντας χώρος να αποτελέσει χώρος στάθμευσης, με δυναμικότητα 50-70 αυτοκίνητα.

Με την πάροδο του χρόνου και με την αλλαγή της Δημοτικής Αρχής και την ανάληψη του Κώστα Βοργιαζίδη, ξεκίνησαν κάποιες χωματουργικές εργασίες, καθαρισμός από δένδρα, θάμνους και χόρτα, τοποθετήθηκε υποδομή για φωτισμό και περιφράχθηκε σε ένα τμήμα του. Παράλληλα στο πρανές της Ελιάς, κατασκευάστηκαν κυλιόμενες σκάλες και ασανσέρ, με σκοπό να εξυπηρετεί, κυρίως, αυτούς που θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους στον συγκεκριμένο υπαίθριο χώρο που δημιουργούνταν. 

Μετά από αυτές τις εργασίες, αλλά και τις διαβεβαιώσεις αρμόδιων αντιδημάρχων, δημιουργήθηκε η εντύπωση πως οσονούπω η Βέροια θα είχε ένα υπαίθριο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων λίγα μέτρα από το κεντρικότερο σημείο της.

Δυστυχώς όμως οι εξελίξεις δεν ήταν οι προσδοκώμενες. Αρχικά με τις χωματουργικές εργασίες βρέθηκε ένας τάφος για να μπει στη μέση η Αρχαιολογία, η οποία με την σειρά ήθελε να εξερευνήσει κάθε επιστημονική πτυχή του ευρήματος και την προοπτική ανακάλυψης κι άλλων. Και αφού από μήνες έδωσε την έγκριση για συνέχιση των εργασιών, τέθηκε θέμα τρόπου λειτουργίας του πάρκινγκ. Αν θα είναι προστατευόμενο και με ποια νομική μορφή θα μπορούσε να εισπράττεται ένα προσιτό αντίτιμο. Δυστυχώς όμως ούτε και αυτές οι προσπάθειες ευδοκίμησαν για συνεργασία με το Κοι.Σ.Π.Ε.. «Δεσμός» και άλλες κοινωνικές δομές.

 

Κώστας Βοργιαζίδης: Το «Σπίτι της Γυμναστικής» και πάρκινγκ

Έτσι φτάσαμε στο σήμερα με τον χώρο να παραμένει αναξιοποίητος και την Δημοτική Αρχή να επεξεργάζεται λύσεις που θα συνδυάζουν αθλητικές εγκαταστάσεις που ορίζει το ρυμοτομικό και ο διαθέσιμος χώρος για θέσεις στάθμευσης.

Τελευταία γίνεται μια προσπάθεια στον συγκεκριμένο χώρο να γίνει το «Σπίτι της Γυμναστικής». Ένα κλειστό γυμναστήριο το οποίο θα δοθεί για τις προπονήσεις των τριών ομάδων Ρυθμικής Γυμναστικής της Βέροιας και ο υπαίθριος χώρος να λειτουργεί ως πάρκινγκ.       

«Για τον συγκεκριμένο χώρο, μπήκαμε σε μια άλλη φάση. Με την συνεργασία των ομάδων ρυθμικής γυμναστικής αποφασίσαμε να κάνουμε ένα κλειστό γυμναστήριο, παράρτημα του οποίου θα είναι κι αυτός ο χώρος. Να γίνει ένας ενιαίος αθλητικός χώρος, όπως και είναι χαρακτηρισμένος» μας είπε ο Δήμαρχος Κώστας Βοργιαζίδης και συμπλήρωσε:

«Περιμένουμε από τις ομάδες και με την σύμφωνη γνώμη της Ομοσπονδίας τους, να μας δώσουν το περίγραμμα του κτηρίου που πρέπει να κατασκευάσουμε, ώστε εμείς με την σειρά μας να προχωρήσουμε σε τοπικό ρυμοτομικό. Ο χώρος δεν είναι αυτός που είναι περιφραγμένος. Υπάρχει κι άλλος χώρος, κάτω από τον δρόμο που υπάρχει για τους οποίους βρισκόμαστε στα δικαστήρια με καταπατητές. Μέχρι να γίνει αυτό που ξεκινάμε να υλοποιήσουμε, όποιος θέλει μπορεί να παρκάρει το αυτοκίνητό του, αλλά με δική του ευθύνη».

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Δημάρχου, πρόκειται για ένα έργο το οποίο είναι απίθανο να υλοποιηθεί στα επόμενα, τουλάχιστον, πέντε χρόνια καθώς απαιτούνται ιδιοκτησιακά «ξεκαθαρίσματα», μελέτες και χρηματοδότηση.

      

Μόνιμα «μπλοκαρισμένες» οι κυλιόμενες σκάλες   

Ένα άλλο «ζητούμενο» είναι και οι κυλιόμενες σκάλες και το ασανσέρ. Με την κατασκευή τους αντικειμενικά δίνονταν λύση στην άμεση και ξεκούραστη πρόσβαση τόσο των κατοίκων της πόλης όσο και των επισκεπτών της, ιδιαίτερα αν αξιοποιούνταν ο διαμορφωμένος χώρος στάθμευσης, δύο, τριών, λεωφορείων που δημιουργήθηκε επί της οδού Στρατού.

Όμως κι αυτές δεν είναι σε λειτουργία, γιατί κάθε λίγο και λιγάκι «μπλοκάρουν». Όχι γιατί έχουν κάποιο κατασκευαστικό ή μηχανικό πρόβλημα, αλλά γιατί, κυρίως, οι κυλιόμενες σκάλες τυγχάνουν κακομεταχείρισης από αυτούς που θέλουν να τις κάνουν χρήση ή από παιδιά που τις έχουν για …παιχνίδι.

«Το ασανσέρ λειτουργεί χωρίς προβλήματα. Οι κυλιόμενες σκάλες, δυστυχώς, την μπλοκάρουν επί μονίμου βάσεως. Κάποιοι ηλικιωμένοι γιατί μπορεί να πατούν το κόκκινο κουμπί που είναι έκτακτης ανάγκης, κάποια παιδιά που καβαλάνε το πλευρικό; Εμείς από την πλευρά μας περνούμε όσο πιο τακτικά μπορούμε για να το ξεμπλοκάρουμε. Είναι καθαρά από κακή χρήση» μας είπε ο Δήμαρχος Κώστας Βοργιαζίδης και τόνισε ότι «μόλις μας έρθουν τα οκτάμηνα σκεφτόμαστε να βάλουμε για ένα χρονικό διάστημα έναν άνθρωπο εκεί, αφενός να προσέχει και αφετέρου να δίνει οδηγίες».

Ωστόσο όμως ο Δήμος ας δει και την περίπτωση να τοποθετηθούν κάμερες, έτσι ώστε να διαπιστωθεί το πρόβλημα και στην συνέχεια να δοθούν οδηγίες ή να γίνουν συστάσεις σ΄ αυτούς που προκαλούν το πρόβλημα.

 

Παύλος Παυλίδης: Σε αναποτελεσματικούς ρυθμούς

Για τα θέματα αυτά ζητήσαμε και την άποψη του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Συνδημότες» Παύλο Παυλίδη ο οποίος μας είπε:

«Δυστυχώς ο Δήμος Βέροιας και στην περίπτωση της επίλυσης σοβαρότατων προβλημάτων και στο κυκλοφοριακό και στην δημιουργία θέσεων στάθμευσης, κινείται σε ρυθμούς χελώνας. Είναι αδιανόητο να έχουν ψηφιστεί διάφορες αποφάσεις και η δημοτική αρχή να μην είναι σε θέση να τις υλοποιήσει.

Που είναι τα κοινόχρηστα ποδήλατα, που είναι η δημιουργία επιπλέον χώρων για τα δίτροχα, που είναι το ασανσέρ με τις κυλιόμενες σκάλες, που είναι το υπαίθριο πάρκινγκ κάτω από την Ελιά.

Όλα αυτά και πολλά άλλα δείχνουν πως η σημερινή δημοτική αρχή λειτουργεί σε ρυθμούς αναποτελεσματικούς και μένει μόνο σε προεκλογικές υποσχέσεις. Θα κάνει κυκλικούς κόμβους σε σημεία που δεν είναι πρώτης προτεραιότητας, ενώ θα μπορούσε να κάνει σε σημεία ζωτικής σημασίας και συμβολής στην βελτίωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, όπως ένας κόμβος στην είσοδο της πόλης και συγκεκριμένα στα φανάρια της συμβολής του Περιφερειακού δρόμου με την οδό Πιερίων».      

 

Υπάρχουν και οι έξυπνες λύσεις

Σε παλαιότερη συζήτηση που είχαμε με νυν Αντιδήμαρχο της Βέροιας, μας εξέφρασε την άποψη πως για να μειωθεί το πρόβλημα του πάρκινγκ στην πόλη, θα μπορούσε ο Δήμος να αναζητήσει κάποια οικόπεδα και να τα αγοράσει, ώστε μέχρι να αξιοποιηθούν διαχρονικά για άλλους σκοπούς, να χρησιμοποιηθούν για χώρους στάθμευσης. 

Εμείς θα προχωρήσουμε ποιο …μακριά. Με λύσεις που κάνουν τις «έξυπνες» πόλεις. Σήμερα υπάρχουν διαθέσιμες στην αγορά τεχνολογικές πλατφόρμες οι οποίες δίνουν λύσεις και μάλιστα επικερδείς. Τι ακριβώς κάνουν αυτές οι πλατφόρμες; Ενοικιάζει θέσεις στάθμευσης από ιδιώτες προς ιδιώτες. Το «Airbnb του πάρκινγκ», όπως την έχουν αποκαλέσει πολλοί.

Δίνεται σε κάποιον τη δυνατότητα να νοικιάσει τη θέση ή θέσεις πάρκινγκ που διαθέτει. Είτε μηνιαίως, είτε για κάποιες ώρες που δεν τις χρησιμοποιεί. Έτσι λοιπόν, κάποιος που έχει μια θέση σε ένα κεντρικό σημείο και ξέρει ότι κάθε ημέρα λείπει 10 ώρες στη δουλειά του, μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτό το «χρονικό παράθυρο» και να την ενοικιάσει. Από την άλλη, μπορούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα απλοί οδηγοί, που ψάχνουν για μια θέση πάρκινγκ.

Μια αναζήτηση στο διαδίκτυο δίνει πολλές επιλογές…

 

 

 

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ αυστηρά η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο website
με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του kerkidasport.gr.
Copyright © 2018 "ΚΕΡΚΙΔΑ" | All rights reserved | Development by LEONweb

Ακολουθήστε μας: Facebook | Twitter | Youtube RSS